Boost din markedsføring

04 maj 2022
Marie Pedersen

advertorial

Har du en egen virksomhed, eller er du ansvarlig for en virksomheds markedsføring? Kan du svare ja til et af disse spørgsmål, ved du garanteret allerede en masse om, hvad det kræver når man skal nå ud til sin målgruppe. Måske har du prøvet at løbe panden mod muren ift. markedsføring. Her er et par tips til dig, der mangler inspiration til, hvordan du får succes med din markedsføring.

Husk din målgruppe

En kæmpe faldgrube inden for markedsføring er, når man glemmer sin målgruppe. Man er simpelthen ikke skarp nok på, hvordan man når ud til lige præcis den målgruppe, man skal have fat i. Derfor er det usandsynligt vigtigt ift. markedsføring, at man får defineret sin målgruppe korrekt, og at man derudover er enormt skarp på, hvor den målgruppe er.

Skal du være til stede online eller offline? Hvis online, hvor bruger din målgruppe så mest tid? Hvor bruger de slet ikke tid? Der er stor forskel på, om du skal markedsføre et produkt eller en service online eller offline, og de stiller hver deres krav til din indsats.

videoproduktion København

Content marketing – kvalitet over kvantitet

Hvis din målgruppe er at finde online, f.eks. på sociale medier, er det vigtigt at du prioriterer kvalitet over kvantitet. Hvad enten du benytter dig af fotos, reels, video eller reklamer, skal du sørge for, at det er noget der fanger din målgruppe. Tænk på at bruge billeder af høj kvalitet, hvor der er tænkt over faktorer som farver og komposition.

Er der tale om video, bør du være knivskarp i alt fra idéudviklingen til udførelsen. Er du ikke selv 100 % sikker på, hvordan du laver det beste videomateriale, er der hjælp at hente. CPHLIVE tilbyder videoproduktion i København, og kan hjælpe dig med video, som er et af dine hemmelige våben inden for digital strategi.

Flere Nyheder